Formy reklamy w sieci — Sprawdź 8 sposobów promowania się w internecie niezależnie czy jesteś małą lub dużą marką!

styczeń 03, 2022

Promocja w internecie obecnie jest obowiązkową częścią każdych działań reklamowych. W sieci przebywa już tak wielu potencjalnych klientów z każdej branży, że trudno pominąć internet w naszych działaniach promocyjnych. Z sieci możemy pozyskiwać też wielu nowych klientów a przez to zarabiać więcej i szybciej rozwijać naszą markę. Ogólnie istnieje wiele sposobów reklamowania się w internecie, co często budzi pewne wątpliwości — który z tych sposobów wybrać. W tym tekście przedstawiamy osiem najpopularniejszych sposobów promowania się w sieci, ich charakterystykę, zalety i podpowiadamy, w jakiej sytuacji warto postawić na dany typ reklamy.

Reklama Google Ads i Facebook Ads

Pierwszym sposobem reklamowania się w internecie, z którego możemy skorzystać, jest reklama w Google lub na Facebooku. Ogólnie istnieje wiele więcej systemów reklamowych, ale dzięki tym dwóm będziemy mogli wyemitować reklamę w wyszukiwarce Google, na Facebooku, YouTube, Instagramie i zewnętrznych stronach www. Oba systemy reklamowe działają dość podobnie, choć z małymi różnicami. Na obu możemy reklamować się jako osoby prywatne bez spełnienia szczególnych warunków. Aby zacząć się reklamować należy założyć konto w Google Ads oraz na Facebooku. Możemy również zlecać promocje agencjom marketingowym lub specjalistom i nie zajmować się tym samodzielnie. W Google Ads po założeniu konta należy doładować je środkami. Następnie wystarczy określić, pod jakimi hasłami w wyszukiwarce lub przy jakiej tematyce ma pojawiać się nasza reklama. Możemy ją również targetować, czyli określać jakie osoby o konkretnych parametrach ją zobaczą. Jest ich bardzo wiele, co pozwala dokładnie określić jakie osoby zobaczą naszą reklamę np. pod względem wieku czy zainteresowań. Przy tworzeniu kampanii Google Ads musimy określić jeszcze stawki za wyświetlenie reklamy, harmonogram i kilka innych ustawień oraz stworzyć wynik wyszukania, który będzie pojawiał się w wyszukiwarce lub reklamy graficzne/video. Tworząc reklamę na Facebooku, wystarczy przejść do managera reklam w koncie FB oraz skonfigurować reklamy w trzech krokach. Będą to wybór celu, ustalenie budżetu i harmonogramu oraz stworzenie samej reklamy. Tutaj również możemy targetować odbiorców i decydować kto zobaczy naszą reklamę. Dodatkowo możemy wybierać miejsce wyświetlania reklamy oraz typ — od postu tekstowego po grafikę, banner czy video. Płatności na FB dokonuje się po wyemitowaniu reklam w formie rachunku. Plusem tego rozwiązania jest fakt, że odbiorcy pozytywnie odbierają reklamę, gdyż są już do niej przyzwyczajeni. Dzięki tym sposobom reklamy możemy w prosty i szybki sposób rozpocząć emisję spotów. Dzięki ogromnej liczbie użytkowników tych dwóch systemów reklamowych, mamy również nieograniczony wręcz dostęp do odbiorców — nawet lokalnie lub w niszowych kategoriach.

Profile w Social Mediach

Jednym z najskuteczniejszych sposobów promowania się w internecie jest zaistnienie w social mediach. Jest to miejsce, gdzie przybywają miliony osób z polski i idealnie nadaje się do promowania naszej marki. Z Facebooka czy Instagrama i innych portali będziemy mogli pozyskiwać potencjalnych klientów i odbiorców. Sama promocja tam jest dość prosta i możliwa do wdrożenia na wiele sposobów. Możemy przeprowadzać ją też samodzielnie, jeśli mamy odpowiednią wiedzę i czas lub możemy zlecać to zadanie agencjom interaktywnym. Pierwszym sposobem na promowanie się w social mediach jest tworzenie profili i dokładne ich uzupełnianie. Następnie wystarczy prowadzić je regularnie oraz dodawać content tematyczny. Z pewnością działając w ten sposób, przyciągniemy już samym profilem wiele osób. Jeśli posiadamy zadbane konto marki, warto również być aktywnym na grupach tematycznych czy w miejscach dyskusji. Takie zachowanie również pozwoli zostać zauważonym i przyciągnie wiele osób do naszej marki. W social mediach na grupach lub ogólnie możemy publikować tematyczny i otagowany odpowiednio content. Jeśli publikacje będą regularne i przydatne również będziemy często odnajdywani wśród treści na danym portalu. Aby jednak promować się w mediach społecznościowych, sam profil musi być rzetelnie uzupełniony, mieć odpowiednią jakość i być zadbany, gdyż to w głównej mierze wpływa na zaufanie do naszej marki. Na takim portalu możemy prowadzić sprzedaż lub kierować z niego ruch w miejsce docelowe.

Inbound marketing

Ważnym sposobem promowania się w internecie jest Inbound Marketing. Jest to marketing przychodzący, który jest odwrotnością agresywnych reklam i atakowania klientów nimi w sieci. Inbound Marketing polega na zwiększaniu widoczności w sieci i daniu odbiorcom możliwości nas znalezienia. Ogólnie polega on na tym, iż we wszystkich możliwych miejscach pozostawiamy maksymalnie dużo informacji, tak aby to klienci mogli odnaleźć nas samodzielnie. W dobie atakujących reklam, jest to jakościowy sposób promowania się. Wielu klientów samodzielnie wyszukuje informacje o markach i produktach, nie ufając rekomendacjom reklam. Ten rodzaj marketingu możemy prowadzić samodzielnie lub zlecać agencjom marketingowym. Z pewnością powinniśmy posiadać własną stronę internetową pozycjonowaną pod odpowiednimi hasłami, ale także profil w social mediach czy na portalach tematycznych. Inbound marketing zakłada tylko możliwość odnalezienia nas, więc nie muszą być one prowadzone regularnie czy tak jak przy całej rozbudowanej strategii promocji w social mediach. Następnie możemy dodawać wizytówki NAP w sieci czy na Google Maps wraz z danymi naszej firmy. Miejscem na to są też katalogi firm czy katalogi biznesowe. Powinniśmy być obecni również na forach tematycznych i w tych wszystkich miejscach w sieci gdzie mogą przebywać nasi potencjalni klienci.

Content marketing

Obecnie jednym z najważniejszych sposobów promowania się w internecie jest content marketing. Jest to przyciągnie treścią użytkowników do naszej marki. Polega on na publikowaniu przydatnych i ciekawych treści, które są opatrzone logiem i nazwą naszej firmy. Osoby szukające informacji z danej kategorii będą chętnie korzystały z tych treści oraz sobie je polecały — tym samym dowiadując się o naszej marce. Contentem może być treścią w każdej postaci od artykułów i wpisów blogowych po video, zdjęcia, webinaria czy materiały interaktywne. Celem content marketingu jest budowanie pozytywnego wizerunku firmy i dotarcie do osób z danej kategorii tematycznej, które poszukują informacji na dany temat. Content publikować możemy na własnej stronie internetowej, w social mediach na forach czy na innych serwisach w zamian za opłatą. Tworząc content, warto wykorzystywać ponadczasowe tematy i zadbać o to, aby treści były uniwersalne, co pozwoli czerpać korzyści z jednego opublikowanego materiału przez wiele lat.

Influencer marketing

Ciekawym i coraz popularniejszym sposobem promowania się w internecie jest influencer marketing. Jest to polecanie naszej marki lub produktu przez osoby znane w sieci. Influencerami są osoby prowadzące blogi, vlogi czy konta na YouTube, Instagramie i innych portalach społecznościowych. Influencerzy są osobami znanymi i rozpoznawalnymi, które posiadają dużą ilość fanów. W zamian za opłatę influencerzy mogą polecać naszą markę otwarcie w formie promocji lub samodzielnie ją rekomendując. Korzystając z tej promocji, zyskujemy możliwości szybkiego dotarcia do wyselekcjonowanej grupy docelowej. Samo polecenie jest też pozytywnie odbierane przez fanów influencera, gdyż jest on dla nich idolem i osobą godną zaufania. Influencer marketing zlecać możemy samodzielnie, znajdując ciekawe profile w sieci, korzystając ze specjalnych portali łączących wydawców i influencerów czy zatrudnić do tego zadania agencję marketingową.

Strona internetowa i jej pozycjonowanie

Bardzo efektywnym sposobem promowania się w internecie jest stworzenie swojej strony internetowej oraz jej pozycjonowanie. Rozwiązanie to jest wskazane, szczególnie jeśli chcemy budować markę długofalowo i planujemy regularne promowanie się oraz pozyskiwanie klientów z internetu. Stworzenie strony internetowej to w zależności od jej skomplikowania sumy od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Miesięcznie należy jeszcze doliczyć kwotę od kilkudziesięciu złotych do kilkuset przeznaczaną na jej pozycjonowanie. To, co otrzymamy w zamian to widoczność naszej witryny w wyszukiwarce Google. Dzięki wysoko umieszczonej witrynie pod danymi hasłami w wyszukiwarce będziemy mogli pozyskiwać wielu nowych klientów oraz budować zaufanie i pozytywny wizerunek marki. Mając swoją stronę www, możemy również prezentować na niej swoją ofertę w sposób nieskrępowany i kierować ruch na nią np. z social mediów czy innych miejsc w sieci. Zamówić stronę internetową możemy w agencjach marketingowych czy interaktywnych lub wykorzystując do tego freelancerów. Pozycjonowaniem zajmują się również specjaliści prywatni, jak i agencje seo. Gdy posiadamy już stronę www, cały proces pozycjonowania polegał będzie na odpowiedniej optymalizacji pod względem technicznym, funkcjonalnym czy wymogów Google, dodawaniu contentu i tekstów seo na stronie, prowadzeniu link buildingu w sieci i wielu innych czynnościach, które sprawią, że nasza witryna będzie pojawiała się na wysokich pozycjach w Google po wpisaniu przez klientów konkretnych haseł.

Marketing szeptany

Najbardziej bezpośrednim sposobem promowania się w internecie jest buzz marketing, czyli tzw. marketing szeptany. Jest to umieszczanie w sieci np. na forach internetowych lub w social mediach komentarzy wraz z poleceniem naszej firmy. Komentarze te mogą być dodawane niejako z perspektywy użytkownika, jak i otwarcie jako zaproszenie do zapoznania się z ofertą firmy. Marketing szeptany swoją skuteczność zawdzięcza prostocie i temu, że wiele osób widząc taki komentarz, musi jedynie kliknąć w link, aby sprawdzić ofertę — co dzieje się bardzo często. Marketing szeptany warto prowadzić szczególnie na początku promowania marki, gdy jest ona nieznana, a jeden wpis pozwala dotrzeć do dużego grona osób. Wpisy takie pozostają też w sieci, przynosząc regularnie profity. Osoby w internecie chętnie ufają też poleceniom innych internautów, nie mając żadnych swoich preferencji.

E-mail marketing

Ostatnim sposobem w zestawieniu jest e-mail marketing. Jest to wykorzystywanie adresów e-mail naszych klientów lub potencjalnych klientów — użytkowników, którzy zgodzą się go pozostawić do wysyłania wiadomości o naszej marce czy firmie. Choć nie możemy opierać na nim działań promocyjnych, zdecydowanie warto pozyskiwać zgody na wysyłanie newsletterów lub wiadomości marketingowych w zamian np. za zniżki czy inne gratisy np. e-booki. Mając już markę i swoich klientów możemy podnosić sprzedaż. Nawet kilkuprocentowa podwyżka sprzedaży może być bardzo cennym zastrzykiem gotówki miesięcznie.

Komentarze: