Wciąż nie bardzo wiesz, co to pozycjonowanie i optymalizacja? Wyjaśniamy!

styczeń 20, 2023

Czy wiesz, że Google jest jedną z najbardziej popularnych wyszukiwarek internetowych na świecie? Szacuje się, że korzysta z niej ponad 92% użytkowników. Jeśli Twoja strona będzie wyświetlać się w wynikach wyszukiwania właśnie w tej wyszukiwarce, zwiększysz swoje szanse na zainteresowanie ofertą. Musisz tylko zająć możliwie najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwania, w czym pomaga pozycjonowanie. Wcześniej jednak musi zostać poprzedzone optymalizacją strony www.

 

Pozycjonowanie – na czym polega?

Mianem pozycjonowania określa się działania, które mają na celu zwiększenie widoczności strony internetowej w wynikach wyszukiwania Google. Chodzi m.in. o:

  • tworzenie i zamieszczanie w serwisie wartościowej treści – zawierającej odpowiednie słowa kluczowe, uwzględniającej linkowanie wewnętrzne;
  • link building – którego istotą jest zdobywanie linków zewnętrznych (odnośników prowadzących z innych stron do witryny firmowej).

Dlaczego pozycjonowanie odgrywa istotną rolę? Jest ważne, ponieważ – poprzez poprawę widoczności witryny www – zwiększa się szansa dotarcie na daną stronę przez potencjalnych klientów. Warto bowiem pamiętać, że większość użytkowników ogranicza się do przeglądania pierwszej strony wyników wyszukiwania. Im wyższa pozycja, tym większe prawdopodobieństwo kliknięcia w odnośnik do konkretnej strony www.

Optymalizacja – co to?

Poprzez optymalizację należy rozumieć poprawę konkretnych parametrów strony internetowej – tak, aby spełniała ona wymogi algorytmów wyszukiwarki Google. Stanowi ważny element działań SEO, których celem jest poprawa pozycji witryny www w organicznych wynikach wyszukiwania.

Może obejmować m.in. takie działania jak:

  • zmiana słów kluczowych na frazy o większym potencjale;
  • wyeliminowanie kanibalizacji słów kluczowych;
  • poprawa adresów URL;
  • poprawa / zamieszczenie linków wewnętrznych.

Bez przeprowadzenia optymalizacji SEO nie będzie możliwe prowadzenie dalszych działań zmierzających do zwiększenia widoczności strony w wynikach wyszukiwania.

Audyt SEO – sposób na poprawę widoczności strony w Google

Chcesz, aby Twoja strona www była lepiej widoczna w wynikach wyszukiwania Google? Zanim rozpoczniesz pozycjonowanie, zdecyduj się na audyt SEO. To czynności, których celem jest weryfikacja poprawności witryny pod kątem zgodności z algorytmami Google.

Na czym to polega? Szczegółowy opis znajdziesz m.in. pod adresem https://fabrykamarketingu.pl/audyt-seo-strony-www/. Aby audyt SEO faktycznie przyniósł oczekiwane efekty, warto zgłosić się do specjalistów. Ocenią stronę www i przedstawią wskazówki, które trzeba będzie wdrożyć jak najszybciej.

Komentarze: